Siguran put do kvalitetnog proizvoda





Večita dilema: kako se između mora ponuda i gomile proizvođača opredeliti za onu pravu? Nesumnjivo da pri izboru i donošenju odluke, sama cena gotovog proizvoda, ima veliki uticaj, ali ni u kom slučaju ona ne sme biti presudna  prilikom našeg opredeljenja.
Tu su po mnogima mnogo važniji kriterijumi koji bi trebali biti ispred cene, i koji su ključni kod donošenja odluke, a to su pre svega vrsta i poreklo repromaterijala od kojih je proizvod, a kao možda najvažnija činjenica kojoj mnogi olako prilaze -  ko je proizvodjač?

Samo izbor prvoklasnog materijala kao što je REHAU dovodi do
kvalitetnog proizvoda
Međutim, kako  je cena za većinu nas jedan od važnijih elemenata pri odlučivanju, prvo ćemo se pozabaviti njom.

Prvo pitanje koje nam se nameće jeste šta je to cena i kako se uopšte formira?

Uprošćeno rečeno do cene koja je iskazana vrednost nekog proizvoda (u našem slučaju stolararije) se dolazi utroškom određene količine, vrste i kvaliteta materijala, kao i utroškom određene količine rada u jednom proizvodu ili po jedinici proizvoda (sama zarada, odnosno profit je uvek prisutan i ukalkulisan u cenu i njega se niko i nikda ne lišava i niko ga ne eliminiše iz cene).

Prema tome, što je više kvalitetnih materijala cena je viša, i obratno, što ih je manje, cena je niža. To znači  da ukoliko je cena niska ili preniska u odnosu na druge ponude, to predstavlja alarm da nešto nije uredu, bez obzira na slatkorečivo pojanje  prodavca i hvalu proizvoda, beskrajnu usmenu garanciju i tome slično. Kada se nađete u takvoj situaciji, preporuka je - dobro otvorite oči!


Kod  kvalitetnih proizvođača okova
kao što je MACO garancija dooseže čak i do deset godina

S druge strane ukoliko je cena previsoka u odnosu na druge ponude to znači da se proizvođač oglušio o vaš zahtev i vaše potrebe, pa je kalkulisao skuplje materijale od traženih ili još gore, da su traženi materijali ukalkulisani, ali se on malo zaneo pri formiranju cene. I od ovoga takođe treba pobeći mada je daleko manja šteta opredeliti se za njega nego za onog prvog i jeftinog.

Pored cene ono što sve nas prilikom neke kupovine interesuje jeste poreklo i vrsta materijala. Na žalost tu malo ko može da zna od čega je napravljena komora, kog hemiskog sastava je profil, koje je drvo vlažnosti, koliko će izdržati legura pod dejstvom uv zraka, koja je izolaciona snaga jedne komore i kako se čelik ponaša izložen određenoj količini vlage...

Jednom kupcu je priznaćete, teško da zna koji je to materijal više dobar, a koji manje, odnosno sam kupac to ne može znati sem ako nema dodirnih tačaka sa samim proizvodom kroz svoju profesiju ili slično. I tako korak po korak dođosmo do onog što je najvažnije u celoj nasoj priči, a to je proizvođač.
Izuzetna izolacija uz troslojna  ne - low stakla


Proizvođač je jedna od najvažnijih karika u proizvodnji stolarije, zato što gotov proizvod on proizvodi kombinujući i sklapajući različite vrste repromaterijala od njemu odabranih dobavljača. Samo je on  taj koji odlučuje sa kim će sarađivati, od koga će nabavljati repromaterijale i na koji način će ih povezivati, sklapati i sl.
Dakle jedina karika koja je u celoj priči odgovorna je proizvođač. 


U koliko se on odluči za kvalitetnije repromaterijale proizvod koji načini biće kvalitetniji, i obratno, u koliko se odluči za lošije materijale i proizvod koji načini biće loš.
A nešto što se zove sirovina ili repromaterijal i što se nabavi kao kvalitetno i skuplje  teško se po uloženom radu može prodati kao jeftino, odnosno više prvoklasnih kvalitetnih komponenti nikako ne mogu dati loš i jeftin proizvod. I eto nas ponovo kod cene.

A koliko će u procesu koji se zove prodaja sam proizvođač hvaliti svoj proizvod to ne možemo ni naslutiti, posebno ne danas u vreme poljuljanih vrednosti.

Bez obzira koliko to želeli ili ne želeli, koliko se opirali, uvek smo prepušteni proizvođaču i njegovoj savesti. Da li je proizvod za koji se tvrdi da jeste to zaista to ili je u pitanju samo puka senka proizvoda, to samo zna on - proizvođač.

Međutim, na našu sreću ono što nam je dato kao apsolutno pravo jeste sloboda izbora.  Mi smo ti koji donosimo odluku kome dati i kome ukazati poverenje .
Ne dozvolimo da nas privuku  primamljivo  niske cene i slatkorečiva obećanja od proizvođača koji se pojave na tržištu par godina i posle nestanu bez traga, ili jednostavno zatvore jednu a otvore drugu, ili treću firmu, ili da pristanemo na kupovinu od starog majstora koji ima dugogodišnje iskustvo, koji je danas tu, a sutra je nažalost digao ruke od posla...



Ne dozvolimo sebi da budemo ona kategorija kupaca koja naivno želi kvalitetno, ali za malo para po mogućnosti jeftino. Ne dozvolimo sebi da se nađemo u onoj kategoriji kupaca koja vapi za prodavcem koji će joj za nešto što je loše reći da je dobro, da je sve isto i da je to prava stvar za nas.

Svako se sladi rezultatima svoga verovanja. Reči koje su bile slatke neretko kasnije puste gorčinu i dobro nam zagorčaju život. Kada shvatimo da smo pogrešili biva kasno, a to je mnogo skupo, skuplje nego da smo se u startu opredelili za malo kvalitetnije tj skuplje.


Mnogi nestabilni proizvođači će usled finansijske oskudice ili krize u koju su zapali, cenu  spustiti ispod svake normalne granice samo da bi se domogli novca, a šta će biti posle to više niko ne zna (a da se naslutiti).

Za sve ove godine postojanja kroz naš salon je prošlo na hiljade kupaca. Neki su znali šta hoće, ali većini smo pomogli pri donošenju odluke.


Staro je i zlatno pravilo da ako nismo sigurni koji je proizvod dobar, pogrešiti nećemo ako se opredelimo za onaj koji je skup. Naravno, tu ne smemo ući u zamku bezobzirnog proizvođača, kome je u cilju samo prodaja.

Dobro otvorite oči, jer Vi ste ti koji donosite odluku i koji pristajete na kraju  da budete ili zadovoljni ili obmanuti, ili još gore prevareni.


Ne zaboravite, uvek postoji razlog zašto je nešto skuplje, a nešto manje skupo.
Pouzdan proizvodjac je uvek tu za svoje kupce
Proizvod koji kupujete treba da Vam služi ne tri ili pet godina, već mnogo, mnogo duže i da Vam donosi uštedu, a ne da Vas brine zbog svoje nefunkcionalnosti.


Na nama je da Vam sugerišemo, da predložimo, pokažemo, da uputimo, a na Vama da se odlučite i budete zadovoljni, jer samo kada ste Vi zadovoljni i mi smo.


(O onome šta je važno pre kupovine stolarije možete pročitati i na http://dragdarpvc.com/vazno-je-znati-pre-kupovine-stolarije/ )


Uvek uz Vas Dragdar pvc tim!

Comments

Popular posts from this blog

Majstore jel može to malo jeftinije?

Potvrde pravog puta