Majstore jel može to malo jeftinije?


Majstore! Jel može to malo jeftinije?


Naravno da može jeftinije, pa uvek može jeftinije.
Na pitanje o kvalitetu, sledeći odgovor prodavca bi bio: "Nemački profili prva klasa, a onda sledi opravdanje niske cene... Ma sve je to isto, plastika ko plastika, pusti priče, male su to razlike... Ako mene pitate sve je to isto, zašto bi bacali pare, pa to su samo vrata, alo, pa to je samo ... prozor. Za tu razliku u parama možete otići na more, kupiti sebi nešto ..."
Primer loše montaže kao i lošeg spajanja dva prozora

I tako dolazimo do momenta kada je ubeđivanju i slatkorečivoj prodaji došao kraj. Cena prihvatljiva tj. povoljna, proizvod jeftin taman onoliko koliko nama odgovara da ga tog momenta platimo, majstor ili prodavac čvrsto garantuju da je proizvod vrhunski, da je prva klasa, da je isti kao i onaj kod one druge firme što je skuplji.
Primer atmosferskog uticaja
na "sigurnosna vrata"
Dakle sve idealno, sve super. Čak će i majstori častiti transport, a možda i montažu časte, ili nešto ...
Pa ima li šta bolje od toga?! A onda... kada se sve završi, kada majstori odrade svoje i odu, kada se sve slegne i kada prođu stres i muka kupovine, lagano kreće agonija. Proizvod polufunkcionalan ili nefunkcionalan, svakodnevno nas podseća da ga imamo, da smo ga kupili i gde i od koga.
Pazite na njega kao na malo dete."Pažljivo! nemoj sa te strane, znaš da ide teže" ili "Nemoj ti, pokvariće se nešto, otpašće ili Ajde ti ti to znaš bolje pokvariće se nešto (a proizvod nikada i nije bio ispravan)... Neka ja ću" ili " Nedaj deci, polomiće"...
I sve tako u nervozi, mukama i strepnji do sledećeg nivoa naše igrice kada više ni poglavica porodice odnosno onaj najveštiji (veliki vrač) nije u mogućnosti da ga koristi.
Dolazimo do tačke preloma kada je i njegovim veštinama došao kraj. Gotovo, ovako više neide. A onda nastupa druga muka - reklamacija i garancija na proizvod.
Svi znamo da ne postoji čovek koji ne greši i da je ljudski grešiti, da ko radi taj i greši, ali isto tako bi svako od nas trebao da stoji iza svoga rada, svoga dela ili nedela, svejedno, da stoji iza svoje reči. Garancija! E tek tu su muke. Ne znam da li iko postoji ko nije opečen na ovom polju.
A tu baš tu na tom polju se vidi ozbiljnost veličina i snaga čoveka, snaga firme, ozbiljnost izgovorene reči, istina. Da sva ona priča nije bila samo priča, i da su sve one izgovorene reči bile istinite, a ne samo sredstvo do postizanja cilja i slatkorečivo hranjenje gladnog i izmučenog kupca.
Primer kada roletne koroziraju
Koliko samo tužnih bolnih ozlojađenih odgovora, ali cena je bila primamljiva, tako primamljiva, a oni su bili ubedljivi, tako ubedljivi. Sve su govorili što smo želeli da čujemo, ma sve je bilo idealno sem ... kupljenog proizvoda.
Primer loše roletne i neadekvatnog zastora

Svi mi znamo kako bi ta reklamacija trebala da izgleda ali neretko osetimo obmanu i da se po nekada od nas samih traži nadljudski napor da bi smo dobili ono što nam pripada.
Ali da se mi vratimo na naše ozlojađene kupce. Šta bi sve dali da nisu u svojoj koži i da ih je ova pošast zaobišla. U takvom stanju jedni se teše, da su mogli i gore proći, drugi ćute, sve to potiskuju duboko u sebe, ko fol na greškama se uči, treći bi ih ubijali da mogu i tako redom.
Primer loše termoizolacije na ukrasnom panelu
Kada takve kupce pitate zašto kupljeni proizvod ne reklamiraju kod proizvodjača, tj kod onoga od koga su ih kupili, redovno počinje klasična jadikovka ozlojadjenih kupaca: "Ma nema ih više, propali" ili "Prevaranti ne pominji mi ih" ili "Zatvorili su firmu, ne rade više, ne znamo gde su" ili "Ne javljaju se na pozive, sto puta sam ih zvao" ili " Poludeli smo od njihovih obećanja, hiljadu puta su obećali da će doći i nikada nisu došli, nikada" ili " Ne želim više da čujem za njih, uništili su mi kuću" ... Ovih nema pa nema, u stvari tu su oni ali propali, a ne zna se da li su gori oni ljubazni što nikada ne dođu ili oni što vam drsko kažu "pa što nisi kupio skuplje" ili "koliko para toliko i muzike", mada se retko ko upušta u polemiku. Svi se kriju i svi izbegavaju nesretnog i prevarenog kupca, koji je ruku na srce i sam tražio da bude obmanut, zatvarajući oči pred istinom da ne može i jeftino i kvalitetn, i ...
Kada majstori nameste da dihtuje

Koliko vas poznaje nekoga ko je tako prošao i ko je naseo na priče o jeftinom a kvalitetnom ili o tome kako je sve to isto. Niska cena je uvek primamljiva, dobar mamac gladnome, ali pitanje koje svako sebi treba da postavi jeste šta ta cena sadrži odnosno šta to dobijamo za tu cenu.

Primer požutele stolarije usled atmosferskog uticaja
Jednom davno je jedan čovek po imenu John Ruskin (1819-1908) rekao " Ne postoji ništa na ovom svetu što se ne može malo lošije proizvesti i zato jeftinije prodati i kupci koji se orijentišu samo prema ceni, uvek će biti žrtve ovakvih poduhvata.
Nije pametno za nešto previše platiti, ali je još gluplje, premalo platiti. Kada previše platite gubite samo deo vašeg novca, to je sve.
Ali onda kada premalo platite, obično gubite sve, pošto kupljeni predmet u većini slučajeva ne može da vrši ni svoju osnovnu funkciju.


Primer loše ugradnje podprozorskih klupica
Zakoni tržišta jednostavno onemogućuju da za malo novca dobijete puno vrednosti. Ako prihvatite najnižu cenu morate odmah ukalkulisati novčani rizik u koji ulazite. A ako taj rizik sebi možete da priuštite znači da odmah možete sebi da priuštite da kupite skup i kvalitetan proizvod! "













Primer koroziranja i propadanja čelika u samom profilu usled lošeg drenažiranja 
Pre par dana smo imali poziv od jedne porodice koja je imala problema sa ulaznim vratima. Naime vrata su se teško zaključavala, nisu dihtovala, teško su se otvarala, a još teže zatvarala, a kada smo došli imali smo i šta da vidimo... sve samo ne vrata. U prilogu je snimak te se i sami uverite.
Pa se pitate kako  lako obiju kuću, brzo provale i sl. Ali kada se kupovalo i kada se donosila odluka, ponuda je jako privlačila, kao da smo bili namagnetisani, ponavljam bila je idealna, uklapala se u budžet taman onoliko koliko smo bili spremni da platimo. a da nas "ne boli". Zato dobro otvorite oči i čuvajte se mamaca u ovom moru koje se zove život!












Comments

Popular posts from this blog

Potvrde pravog puta

Siguran put do kvalitetnog proizvoda